Nikab??

Jag har suttit och lyssnar på debatt på svt1 om Nikap. Att man kanske ska förbjuda detta. Jag måste säga att jag är för att förbjuda nikab på offentliga platser i sverige. Inte slöja, slöja är okej då ser man ansiktet.  Jag tycker att människor som flyttar till länder ska anpassa sig till den kulturen som  finns i landet. Om jag åker länder som de är lag på slöja så bli ju vi tvungna at ha slöja de tycker jag ändå är okej, samt att man inte ska bära kortkort. Så jag tycker dom ska anpassa sig till vår kultur, vi har religionsfrihet och hela den biten och folk få ha slöja och annan huvudbonad. Men när de kommer till nikab som döljer hela ansiktet så tycker jag inte de är okej, de blir för stor kontrast med vår kultur, plus att jag tycker att de har med lite säkerhets saker att göra också. Tänkt om folk med nikab börjar i hemtjänsten, jag menar finns folk som lurar gamlingar kommer bli svårare för folk att känna igen folk som kommer, plus att de blir ju ingen personlighet. Sedan så värkar de ju ha olika åsikter i religionen i frågan. Även att folk jämför med kortkort de har ju inte ens med religion att göra.  Dom pratar om att jag är outbildad och att jag bör utbilda mig om jag inte kan accepterar att folk döljer sitt ansiktet. Jag känner mig måste jag säga lite kränkt på de att mina åsikter är kassa och att jag tydligen inte fattar något för att  jag tar avstånd till nikab på offentliga platser.  Jag är ingen rasist eller något sådan jag har många vänner som kommer från andra länder och kulturer. Jag har inget emot religionsfrihet heller, men när de påverkar andra människor och samhället på ett “negativt” sätt, kanske är att ta i men när folk känner att de är svårt att få kontakt med folk pga nikab så tycker jag inte att den ska bäras. Om dessa människor måste vissa sitt legg någonstans hur gör dom då? Eller blir de att dom aldrig går ut på stan och föra något skoj? Eller dom kan ju inte ens betala med kort då i vissa butiker. Hur gör dom om de ska flygga? Dom får ju tydligen inte vissa sina ansikten men för säkerhetsskäl så ska man ju göra detta. Skiter dom i att göra detta då, vilken frihet har dom då?

Ni kanske tycker jag är taskig och outbildad. Men ibland blir jag så sur att Sverige ska anpassa sig efter alla andra ursäkta uttrycket nu men jäävla kulturer! Som sagt de som bär nikab kan väll lika gärna ha slöja då. Eller får de väll flytta (tydligen får dom bära nikab i arbetslivet i  England och USA åk dit då.) jag skiter i va dom gör. Men hålla på och dölja sig tycker jag inte att dom ska göra, då får väll dom sitta hemma då om de ändå vill bo här i Sverige.


Tycker ni att detta är personligt att prata med. Jag menar blir de inte svårt att lära av folk. När jag pratar med folk så använder  jag mycket ansikts uttryck. Jag menar man kan inte äns se om folk leer eller räker ut tungan åt en under. Annars får man väll lära sig att lee med ögonen eller vad säger du Tayra Banks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0