En busschaufför, det är en man med glatt humör!



Ja detta stämmer ju inte alls. Eller kanske på ett par få tal här i västsverige i alla fall. Fy fan för busschaufförer måste jag säga. Jag menar är det inte ett servis yrke det med? men de märks inte på för alla, eller nej inte alla men väldigt många av alla busschaufförer ja för den delen ska vi inte glöma dom härliga spårvagnschaufförerna i Göteborg heller. Nästan alla är så J**la otrevliga. Dom har inget vätt heller att knipa igen utan dom bara öser ut sig spydiga komentarer  och  är alment otrevliga.

Jag menar när jag har jobbat som srvitris, vårdbitröde och butiksbiträde kan ju jag inte vara otrevlig, och säga till kunden att dom i dumma i huvudet och sånt. Och att de är däras fel m.m. Då hade man förlorat kunderna och man hade gåt i konkurs. Eller så hade man fått sparken. Men på bussar tollererar man att ta mer skit. Men varför? vi betalar fan för att dom ska köra oss och då kan de vara lite trevligare också när man kliver på och frågar om saker.  Men saken är den att även om busschauffören är otrevlig så måste man kanske ändå ta den bussen nästa dag änmdå, för då har inga andra alternativ, taxi kanske men de är lite väll dyrt.  Sedan tror jag att vi resenärer/kunder tolererar mer för vi tycker synd om buss chaufförerna, för d ehar så jobbigt jobb och de får prata med konstiga och otrevliga människor. Men HALLO, det fär man väll i butik, resturanger och vården också göra. jag menar jag har blivit kallad det ena och det andra men inte för de står jag ocks skriker tillbaka massa fulla ord till kunden och gärstrena för de. man sväljer sin stålthet och ger så bra servis man kan även om kunden i fråga är en idiot.

Som i dag när jag tog bussen från Borås, då stanar bussen en bitt ifrån hållplatsen och släpper av folk, så alla vi som stod och vänta gick dit för att gå på bussen. Då var han även 5min för sen. Då blir busschauffören skit sur att vi kliver på bussen innan han kommit fram. (varför han stanade där han gjorde vet ja ej?) Då kontrar i alal fall nägon dam att han var sen med 5minuter. efter de ryter busschaufören till och säger att de är vårt fel för vi kronglar??? va fan gick vi precis på bussen lr? Idiot. Sen så skulle jag betala 14kr för resan, för de jag hade på mitt kort räckte inte, då bara han typ slänger min 20sedel på mig. Säger inget bara gör en otrevlig grimars typ. Jag blev ju ioförsig glad att jag slapp betala de men man kan ju va trevligare nu om han inte orkade krongla med det, för här var ju jag ärlig och ville betala sen nsäta gång blir de sura om man inte har batalt 1kr som blir minus på kortet. SÅÅ jävla konstigt.

men nästa gång jag jobbar som servitrist och folk får vänta på sin mat så ska jag säga till som att de är deras fel för att dom kronglar... haha va tror ni om de?


Sedan vet jag att inte alla är sådana, men väldigt många är det och vi axepterar de! De är de som jag blir sur på, på mig själv också. Men när jag åker tåg till gbg så har  råkat ut för ett par riktigt roliga tågcaufförer som har skojat till det när de har varit krongel, även om man blir lite senare så är man ändå inte irriterad för att han har pratat och varit glad och rolig.  Det är så de ska vara!

Vad har ni råkat ut för något i trafiken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0