Pälsjackor?

Jag har inte varit så postetiv mot pälsjackor. Inte egentligen för att de är päls men snarare för att jag inte tycker att det är snyggt och detta kan bero på att min faster har alltid haft långa pälsjackor och hennes klädstil är inte i min smak kan vi väll säga för att hålla oss på den snälla sidan.

Sen ska jag väll tillläga att jag inte är för att man ska föda upp minkar bara för att ta pälsen de gillar jag inte. Djur som slaktas för köttkonsumtion  tycker jag att man ska använda allt som går på de. Sedan kan man ju diskutera kött konsumtionen också, eftersom jag tycker vi konsumerar för mycket kött och många gårdar behandlar djuren illa under dne tid de lever, vilket är hemskt. jag ska inte sägga så mycket jag gör verkligen inget för att förhindra det. jag älskar att äta kött. Samtidigt älskar jag djur, har alltid varit omringad av djur i mitt liv. Jag anser att vi människor är kött ätare, men att man kanske ska ta  i alla fall två dagar i veckan och inte konsumera något kött. 

Nu ska jag återkomma till pälsjackor, på senare tid nu har jag nämligen tycka det är snyggt med pälsjackor, fake som äkta. Även mössor och vantar och halsdukar i päls tycker jag är coolt. Måste lägga till en sak om fake päls, de är inte heller kanske de bästa alternativet efter som jag har hört att de kommer massa farliga utsläpp nä'r man gör de matrialet. tror de dock är så med de flästa kläder, eftersom alla är färgade och så. usch gör vi människor något bra för välden egentligen? Jag försöker låta bli att tenka på det, tror vi har förstört jorden så mycket  så den inte går att rädda. ursäkta mig att jag är lite pesimist men jag bara är sån. tror det är derför jag inte ska ha barn, vil inte föda dom till en värld där de inte har något att hämta.

Till jackan i gen nu då, jag gillar att utveckla min klädstil tor det är derför jag alltid börjar gilla saker som jag har hattat för jag vänjer mig vid dom och är är nyfiken om jag kan få det snyggt.  Så nu tycker jag att päls är snyggt. Pappas tjej gav mig två kappor i päls och ull(tror jag de heter), jag hade aldrig köpte en pälsjacka tror jag. Så detta var rena turen att jag fick. Dock var dessa för långa jag kände mig så kort och tjock i dem. de är nämligen lite för stora. Så nu har jag sytt upp dem och hittat ett skärp jag kan ha till. Tycker de blev helt okej. Gillar pälsjackan bäst.

Dessa jackor tror jag är äkta tyckte pappa nämde det, men eftersom de är i andrahand jag får dem så tycker jag okej. Jag menar bättre att använda de som fins. än att köpa något nytt. Hur många av er tänker på att nu köper skor som är gjorda av skin? vart kommer lixom de i från. Käns i bland som om folk har så himmla ont av päls, men de bryr sig inte om skinskor och väskor. kankse för att päls är mer uppsenade veckande, men är de egentligen inte samma sak???


Före                                               Efter 

Före                                              Efter


Här är jag i jackorna och i mina varma och fina nya stövlar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0