3/12-2009

ja maskeraden i går var riktigt skoj. Efter skolan 15.00 åkte vi till kajsa en tjej i klassen och åtmat och fixa till oss. Vi blev lite sena till masskeraden men tydligen var de många fler som var de så de var lungt. Vår rektor eller han som äger skolan höll ett litet tal för oss, sedan blev de mat. Julbord blev de jag är inte så förljust i julbord men fick lite i magen i alla fall. Efter detta kom de ett rokenroll band som pela massa gammla kavers på gammla rocklåtar, sjukt skoj. Blev en massa massa dans, varmt var de i den lilla lokalen.  En kille i vår klass som var ut klädd till grinchen kom tvåa i maskeradtvälingen, han va grym borde ha vunnit. Va en tjej som hade klätt ut sig till en gran med några kvisstar på sig som vann.  Jag och Annso tog de näst sissta tåget hem, vi orka inte vänta på stationen. På vägen till tåget på spårvagnen mötte vi tre sköna killar från England som var hör för att lyssna på Svensk musik, de fråga oss om vi kände till dessa men jag har verkligen noll koll på musik. Men dom var roliga. Jag lyckades komma i sägen (mammas soffa) klockan 00.30. Med ett nöjt leende på läpparna:)

 


Jag var den ända utav äglarna som hade långklänning på mig i alla fall, men vi var några änglar, vita, svarta, guldiga tror även nån hade rödavingar och gloria. Men jag var den ända som hade lite hemagjorda grejer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0