Jag blir irriterad!!!

Varför ska alla skylla allt på alla andra. Jag kanske är hård, men den 17åriga killen som snodde knark från sitt vårdhem får väll skylla sig själv att han dog av över dos. Han visste ju att de inte var bra för honom. Nu ska alla skulla detta på kvinnan som hade hand om medecinerna. visst  kanske inte så smart att ha sådana medeciner i ett sådant hem överhuvud taget.. men skylla ett "självmord" på någon annan är väll att ta i. Han hade säkert dött vilket fall som hälst lr skadat någon annan. Jag tycker vi ska ta ansvar för våra egna handlingar. alla skuller allt på allt annat. Typ som "inte mitt fel att jag röker, kompisar tvinga mig och nu är jag beroende" och " jag är alkohlist för jag har haft jobbig barndom", asså ni har egna viljor!!!  Blir trött på alla jäävla människor som är mesiga och inte kan säja NEJ.

Jag kanske låter hård, men givet viss kan jag förstå att folk har det svårt och att folk gör de dom gör (jag har medkänsla även om det inte märks här). Men i bland blir jag så trött på detta. Alltid är det någons annans fel. Ingen som tar ansvar för sig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0