Vad är en blogg?

Har läst lite runt om på olika bloggar angående vem som vann  årets bästa blogg på Blogg Awards. Vissa menar på att vinnaren inte var den rätta för att hon skriver bara om sin vardag och är tråkig och inte vill provecera med sin blogg som många andra. Men måste en blogg vara  provicerande? Beror inte de på varför man skriver sin blogg? De kan ju faktist vara bara en dagboksblogg? att använda en blogg  som en öppen dagbok är mycket vanligt. Och då blir inte bloggen roligare än livet är. Varför måste man provicera hela tiden? Och vara speciell, märkvärdig och ha sådana extrema åsikter. Är det de äna som gör en intressant?

Själv har jag nog en dagboks blogg eller någotliknande den handlar om mig och mina tankar, och det är kanske inte de mest intressantaste att läsa om och ska jag vara riktigt ärlig så bryr jag mig inte. Varför skriver jag då? För min egen skull, jag behöver hålla i gång mitt skrivande och detta sättet är skoj samtidigt som man kan gå tillbaka sen och titta på vad man tänkte, vilket kan bli skoj. Själv så bryr ja mig inte om nån läser min blogg alls (även om de hade varit roligt om folk uppsaktade den) det är inte viktigt för min del, så jag behöver inte vara provicerande! Vilket inte är min still heller, jag är jag och så är det med de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0