Krocka

Ja i går skulle jag i väg till VIP-Kvällen! Men de blev inte så, killen hade hittat en bil vi skulle åka och kolla på i Kalix, så vi satte oss i bilen för att åka 7mil till vår kanske  nya bil. En gammal vit volvo 244, vilket såg mycket fräsh ut på bilden. Men på väg dit råka vi ut för en olycka. De var så läskit! Jag har aldrig varit med om en krock innan! Det var killen som körde, och vi hade tagit hans mammas bil. Ja skackar fortfarande bara ja tänker på de! Det hade kunnat gått så mycket värre! Men alla klara sig förutom vår bil och då andra förarens bil.  Det var på en 90 väg vi körde på, vi såg att de stod en bil längre fram som skulle svänga vänster. Killen min saktar ner lite grana och plaserar sig så långt till höger så han kan passera bilen. Men helt plötsligt börjar den andra bilen blinka till höger i stället och svänger ut precis framför oss. Vi kör in i däras vänstra sida längst fram, men vår högra sida längst fram. Killen bromsar och svänger ut till höger som tur är så fins det en rastplats precis där. Sån jävla tur att vi inte hamnade i skogen vilket vi hade gjort om inte rast platsen var där! Jag var så chockad efter händelsen bara stod ocks skaka och visste inte va vi skulle göra! De paret (ca 50års ålden)från den andra bilen sprang ut och möte oss, och fråga om de gick bra.  Det var såå läskit!

Vår bil gick att köra, så vi kunde ta oss hem sen! Vi åkte faktist och köpte den andra bilen, eftersom killen mamma behöver en bil nu medans hon lagar denna sin! Mannen som hade kört den andra bilen sa att de var troligen han som åker på skulden, vilket jag tycker är helt rätt, för han såg sig inte för!

Den krockade bilen!



Vår nya bil!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0