Hallå fisken?

Ja då var man hemma i lilla stugan i Luleå. Blev inte så mycket fisk denna veckan heller kom hem i går klockan tio. Vi tror inte vi kommer komma tillbaks  till ön nästa veckan. Det är sissta veckan dem får fiska efter löja, men de har ju inte varit något bra med Löja i år och dem börjar redan släppa romen. Inget skoj men jag å killan har jobbat nu i 13dagar och fått i hop ca 12 300kr vadera, helt okej även om vi trodde vi skulle få jobba mer och få mer pengar.  Men de blir inte alltid som man tänkt sig. Även om jag vill precis ha de så som jag har planerat och fantiserat i mitt huvud. Dock är jag väldigt gad att vi kanske inte ska ut ditt någotmer, för många där ute aldra häslt två gammla gubbar börjar gå mig på närverna. Dem tror dem bestämer och ingen orkar säga till dem. Onädigt med bråk. I bland önskar ja att ja var tuffare och vågar säga mer va jag tänker och tycker. Samtidigt som när jag väll uppnar munnen och säger nån komentar så önskar mit dåliga självförtroende att jag aldrig hade öppnat den.  Varför kan man inte bara trålla fram ett bätre självförtroende? Hade varit så skönt.


Ps. har duschat redan två gånger innom 12timmar, känner att huden fortfarende luktar fisk även om jag har riktigt skrubat mig båda gångerna.! Vill bara slänga våra fisk klädder men vågar inte göra de än i fall i fall vi åker ut på måndag igen. Vill inte! Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0