Film

Jag gillar film, ser mycket på film. På gymnasiet hade vi eget val av kurser och då valde jag bland annat Rörlig-bild (där vi fick lära oss att göra små filmer, allt vad som innebär med det)och filmvetenskap. Jag älskar att göra analyser till filmer samtidigt som de var sjukt roligt att göra filmer, Rörligbild hjälpte mig mycket  när jag sedag gick filmvetenskaps kursen, man var veldigt insat i hela processen och kunde förstå mer av filmen.  Inte för att jag är någon expert men som ni förstår gillar jag film. Dock de senaste har jag börjat tycka alla filmer är sega, men i går kom min kille på varför, eftersom jag gissar alltid i början va som ska hända och hur den ska sluta, vilket oftast blir rätt. Och då sitter jag i hela filmen och bara väntar på att se slutklämken på filmen så jag kan se om jag hade rätt eller inte. Därför tänker jag inte på något annat utan vill bara att filmen ska gå fort, så jag läger inte märket till den fantastiska skådespeleriet eller ljussätningen och musiken. Därför gillar jag teknat då behöver ja inte tänka för de är uppenbart från början och man behöver inte äns förvänta sig annat. Kanske är de? Att jag har förstora förväntningar på filmer nu för tiden.  Såg Street Kings i går och jag gissa rätt vid första sen  vem som var dum typ. Killen tycker inte de är roligt när jag säger de högt, för de förstör för honom. Samtidgt som man alltid får sitta och förklara saker sen varför, hur, och vem i filmen, fattar inte att folk har så svårt att hänga med i filmer med alla detaljer. Jag fick ofta sitta och förklara för mina tjej kompisar  också alla filmer, varför mördaren var vem han var och varför han gjorde det typ. Fast jag har inget ont av de, tycker de är roligt att sitta och förklara saker för folk. Inte för att jag är den bästa på att förklara men tror jag brukar få fram saker och ting tillslut.



STREET KINGS trailer



Hur är de med er? Brukar ni gissa slutet i början och ha rätt? Blir filmen seg för er då??
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0