ORM

Nu har jag vaknat, har haft så skum dröm.

I drömmen så var vi i mitt barndoms hus i alingsås, jag och min nuvarande pojkvän låg i min gammla säng i mitt gamla rum, halt plötsligt dycker de upp en orm som killen tar upp och lägger under täket så vi inte ska se den. Jag blir förvånad och säger att han måste ju ta bortden helt inte bara gömma den. Så han öppnar fönstret och slänger ut den lilla fräsande ormen.  Helt plöstligt hör vi hur den börjar fräsa rigtigt högljut där ute, jag får panik och kommer på att dörren till uteplatsen är öppen och springer ditt för att stänga den, men ormen är redan på väg till den. Ormen har förövrigt växt väldigt mycket. Jag hinner inte stänga dörren förens ormens huvud är igenom. Han fräser mot mig och de kommer en låga från ormens hals mot mig. Jag springer i från honom och stänger dörren till stora rummet. Sedan springer jag vidare till köket  där mamma, mormor och morfar är. Jag förklara för dom att de är en orm i storrarumet som är arg och sprutar eld. Mormor och morfar är lungna och frågar om vi har irriterat den. (jag ska ju då säga att min mormor och morfar inte brukar vara lugna)

Nu sitter jag vid tv:en och äter frukost, vad väljer min kille att titta på, jo ett program som handlar om ormar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0