Sushi för nybörjare av Marian Keyes



Baksidestext
Lisa Edwards tror inte sina ögon när hon får jobbet som chefredaktör på den nystartade tjejtidningen Colleen i Dublin istället för att bli befordrad till koncernens flaggskepp i New York. Hon känner sig förvisad till världens ände, men erkänner det inte för någon. Lisas nya assistent Ashling, är hennes totala motsats. En liten fröken Fiffig, med handväskan full med bra-att-ha-saker. Ashlings bästa väninna Clodagh är gift med drömprinsen, mor till två underbara barn och bor i ett fantastiskt hus. Så varför är hon inte nöjd?

Det här är historien om tre kvinnor och deras längtan efter lyckan som kanske inte alltid finns där de tror.


Recensioner
Denna boken gillade jag så mycket, man får främst följa Lisa, Ashling och även Clodagh, dessa tre kvinnor är mycket olika men intressanta personligheter, hur de tänker om olika saker. I denna boken handlar de mycket om depressioner och utbrändhet vilket är mycket aktuellt just nu eftersom de handlar mycket nu om att man ska göra karriär, man ska resa och ha ett så "perfekt" liv som möjligt. Jag Tycker aldrig att Keyes går in djupt på problemen i sina böcker utan hon mest vidrör dem och gör att man kanske själv börjar fundera på varför karaktärerna gör som de gör. Själv tyckte jag mycket om denna boken, den var underhållande , lättläst, mysig och rolig. Denna boken rekommenderar jag varmt.


Kommentarer
Postat av: Anna

Ny design idag!

2008-06-21 @ 15:17:07
URL: http://vinnenbloggdesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0