När Lucy Sullivan skulle gifta sig av Marian Keyes


Baksidestext
När Lucy's arbetskompisar går till en spåkvinna, följer hon med för att få sig ett gott skratt. Hon blir inte särskilt imponerad när mrs Nolan spår att hon inom ett år ska traska uppför altargången. Inget kunde var mer fel. Lucy är inte den typen och hon har ju inte ens en pojkvän. Men när de andras spådomar börjar slå in en efter en, blir hon mer och mer fundersam.


Recensioner

Keyes böcker tycker jag är lite lika varandra, olika karaktärer med olika problem men sättet hon skriver på är detsamma, roligt och lättsamt samtidigt som hon tar upp alvarliga problem och även små vardagsproblem. Det jag gillar främst med henne är alla karaktärer i hennes böcker med så olika brister, självkänsla och egenskaper.


Med just boken När Lucy Sullivan skulle gifta sig känner jag själv igen mig så mycket, att man oftast har de bästa framför ögonen utan att lägga märket till det. Annars är denna boken också små rolig och lätt läst, i mitten av boken tyckte jag den blev lite långtråkig och de hände inte så mycket och jag räknade ut hur den skulle sluta efter några få sidor bara, så man satt bara å vänta på vändningen. Den var helt okej och mysig bok att läsa och slappa med, men jag tycker inte man ska ha så höga förhoppningar på den för då kan man bli besviken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0