En oväntad semester av Marian Keyes



Baksidestext

27-åriga Rachel lever livet i New York. Hon vantrivs på jobbet och ägnar sig helt och hållet åt nattlivet. Droger tillhör vardagen, liksom barer och killar. Men en kväll går allt snett och hon tar för många sömntabletter.

Hennes familj hemma på Irland rycker ut och snart är hon på väg till ett behandlingshem på den irländska landsbygden. Hon fattar ingenting.

Å andra sidan kanske en liten semester inte vore helt fel - särskilt som hon hört att alla behandlingshem är fulla med kändisar som badar bubbelpool och får massage.

Men Rachels semester blir inte alls som hon tänkt sig...


Recensioner

Det var min syster som tipsade mig om denna boken. Jag gillar den verkligen, den är lätt läst, rolig men den tar upp allvarliga problem. Man har riktigt roligt när man läser samtidigt som man får sig en frågeställare och jag satt ofta och var irriterad på Rachel att hon inte vill inse att hon har problem. Det är igen jätte djup sinig bok kanske men en härlig bok att ha med sig på semesten i sommaren om man inte har läst den än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0