Ta hand om skor!

Min Sambo, gillar inte å köpa kläder och skor han tycker det är ondädigt och tråkigt och inget han vill slösa sina pengar på. Ni förstår då att jag å han har ganska olika intressen. han tycker bara ja slösar bort alla mina pengar på kläder hela tiden medans jag tycker han ser ut som en slusk. Men i vintras var han tungen att köpa sig ett par skor för han hade inga, Då gick vi ett "Vinden" en secend hand butik i Alingsås där vi bode då, och köpte ett par skor, Ecco skor. 

 
Dessa ecco skor ser helt okej ut nu men jag ska säga er att efter denna vinten så såg dem helt hämska ut, dem var nästan helt vita längst fram. Men efter som han vägrar köpa nya skor till vinten och jag vägrar att han ska ha på sig massa slitna saker så har jag piffat till dem. Det var nämligen en tjej i en sko butik som höll ett tall till mig om att de är så bra om man tar hand om sina skor, klackar om dem, putsar dem och så vidare för då slipper man köpa nya. Saken är den att jag gillar att köpa nya så därför tar jag inte hand om mina skor och sen köper jag oftast billiga skor.  Så för min del så skippar jag detta å ta hand om mina skor, men däremot  kom hennes alla tips till hand nu när jag tar hand om min sambos skor.


Här har vi hans andra par skor (också ecco), dessa köpte jag på Myrorna i luleå för 50kr för att han skulle kunna ha på sig ett par lite svalare fin skor.  Här ser ni skillnaden på skrona dem jag har piffat till och hur dem såg ut innan.  Just skinskor behöver man smörja in i mellan åt så man ger skinnet näring så de håller sig fräshare längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0