Praktik

Jag är med i något som heter "jobbgaranti för ungdommar" här i Luleås arbetsförmedling, vilket inebär att man måste gå dit en gång i veckan för att gå på olika föreläsningar och att man ska lämna in arbetssökande redovisningar mm.  Men man får lite pengar från Försäkringskassan för det helt okej. Nu har mitt somarvikariat slutat också så då är de rätt skönt att jag har detta.   Nu ska de skicka i vägg oss på praktik, och igentligen skulle vi denna veckan bara kolla runt var de fans möjligheter att göra praktiken. Men de är många ungdomar som skulle ut på praktiken och många av de butiker jag ringde tillså tog dem inte emot eller så hade dem redan praktikanter. För jag vill nämligen göra min praktik i en butik vill pröva på att jobba i en sen under ett år och se om de är något för mig. Tycker ju att de är skoj med kläder. Men jag lyckades få en praktik plats och bestämde även med dem när jag skulle börja och hur länge även om jag inte fick bestäma något för arbetsförmedlingen utan däras godkänande. Men måste väll vara bätre att jag tar egna intiativ än att jag står utan praktikplats sen.  I alla fall såå är min praktikplats nu Indiska, ska bli hur skoj som hälst börjar Lördag den 25/augusti.


Ser väkligen framemot detta. Hoppas ja kan få jobb på indiska i Göteborg sen när jag flyttar ditt. I alla fall som timvikarie åmatt man kan få ihopp några tusen i månaden.


  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0