Doft



Min pojkväns  bror har en parfym som ett gammalt ex till mig  hade, flaskan står där vi bor nu, det är en Hugo Boss. Jag tog upp flaskan och lukta på den för att kolla om den luktar lika gott som jag mins den. Vilket den gjorde, de pirrade nästan till i kroppen och jag kände mig ny kär och mindes så tydligt hur de kändes att vara nära kyssas och mysa med mitt ex igen.  Kändes konsigt att minnas allt detta igen så tydligt  när de har gåt flera år sedan. Jag  har nästan glömt bort hur han såg ut. Men allt kom tillbaka på ett ögonblick när jag kände hans parfym lukt igen. De känes så dumt att man fick tillbaka alla minnerna igen kändes nästan som om man var otrogen hur dumt  de nu än låter eftersom det bara är minnen.

Min pojkvän har en go parfrym D&G men han använder inte den så ofta bara när vi ska ut och äta eller träffa folk. Vilket inte har blivit så mycket de senaste nu när vi bor i Luleå. Så jag gillar parfymen och jag koplar den till honom men mestadels så luktar han mest sig själv. Jag har ganska känslig näsa  och gillar att känna lukter och kopla de till saker och personer. Jag börja tänka på detta med dofter hur mycket de kan på värka en. Sedan så tror jag att man gillar en viss parfym för att den sitter på en person man tycker om, så från början om man bara känt den rena doften så kanske man inte hade tyckt om den. Eller så blir de tvärt om man tycker om en doft, men sedan förknipar du den med något dåligt och vips så avskyr du lukten. 



Man har börjat använda lukter på många olika sätt. att luktsätta saker för att få olika känslor och till dra folk på olika sätt. Jag såg något program där man sate in olika dofter i en bil för att dra till sig olika köpare.  Jag har även hört tallas om lukt graffiti, var någon kille på tv som sprejade tex apelsinlukt i en tunnel mitt i stan för att göra folk fundersama på var dem är och för att få dem att fundera på hur saker luktar. Mycket intresant med lukt, eller för den dellen alla våra sinnen är fantastiska och jag vet inte hur jag skulle klara av att leva utan något av mina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0